Speaking engagements

Conferences, summits, comments, symposia… this is where I keep track of the events where I present or speak. See if you can catch me in the wild ! Or, if you are interested in booking me, check out this page.


Grp Symposium, Brussel
21 september 2017

logo.png

De GRP is een Belgische vereniging waar mediaprofessionals elkaar ontmoeten en kennis uitwisselen over alle aspecten van het mediagebeuren. Ik verzorg voor het gezelschap een presentatie over Augmented or Virtual Reality met analyse waar de grote web spelers op in zetten.


BVA Inspiratie sessie VR, AR & Voice
Donderdag 5 oktober 2017

logo-bva-_met-cirkel_.jpg

Besloten bijeenkomst / inspiratiesessie over VR/AR/Voice Assistants. In deze presentatie zullen de trends toegelicht worden en zal de relevantie voor adverteerders naar voren komen. Dus: wat kan een adverteerder er nu al mee en wat kunnen adverteerders er in de toekomst mee?


 

Lector online marketing at SRM 
June 22nd, 2017

logo_srm     homepage-680-240-v5

Post doctoral course for top tier marketing- and/or communications managers.


Keynote on Augmented Reality, Virtual Reality, Mixed Reality and Voice assistants
June 22nd, 2017

Knipsel

Speaking at the internal event for an international audience of Nutricia Export sales and marketing professionals.

20170627_132314443_iOS

Great interactive session, lots of innovative ideas generated for Nutricia :)


Cross Media Awards 2017
April 19th, Compagnie Theater, Kloveniersburgwal 50, 1012 CX Amsterdam

 

I presented the night, gave a wrap up of the day program and presented the awards as the Chairman of the Jury of the Cross Media Awards.

All Cross Media Awards cases are all published in advance in relevant business publications. This ensures that not just nominees and winners, but all contending cases get a well-deserved spot in the limelight.


Future ready? – Pakhuis de Zwijger, Piet Heinkade 179 Amsterdam
April 18th,  MWG event.

Wie Jeroen zegt, zegt techniek en media. Waar zijn de grote spelers op technologisch gebied binnen de communicatiemarkt mee bezig? Jeroen vertelt het ons: waar investeren ze in, waar zien ze groei in en waar geloven ze in?


RTL-Z Television
November 24th, linear TV broadcast

2016-11-24-18-00-00 2016-11-24-18-00-23

Expert TV interview for RTL’s finance and business channel. Topics were developments in digital media and shifting advertising budgets. I provided context to recently released European IAB data on online advertising growth.


A complex love affair
3 November, Google Office Amsterdam

nvjdebat

Debat georganiseerd door Google en de N.V.J. met als onderwerp: de toenemende samenwerking tussen journalisten en developers in media.

Mijn bijdrage: Hoe krijg je ruimte in organisaties om nieuwe gezamenlijke, digitale projecten op te pakken? Welke rolverdeling is er nodig om deze samenwerking tot een succes te maken? Wat is de beste structuur en taakverdeling? Hoe budgetteer je dit?


Philips Digisummit
November 3, Philips HQ Amsterdam.

Worldwide event for Philips senior marketeers, brand and communications professionals on customer obsession, culture and communications.

philips

My contribution was a lecture on media evolution, the changing role of e-tailers and the ensuing strategic risks and opportunities for brands and manufacturers.


Nederlands Filmfestival
26 September, Stadsschouwburg Utrecht

knipsel

Seminar Nederlands drama online: Tegenwoordig hebben de bioscoop en de tv-zenders niet meer het rijk alleen als het gaat om goed kijk aanbod. De rol van internet als derde distributiekanaal wordt steeds prominenter. Seminar met regisseurs, producenten en deskundigen.

Mijn bijdrage: Wat zijn de drijvende krachten achter de veranderingen in massa media? Wat betekent dit voor de toekomst van Nederlands drama? Wat verandert er de komende 5 jaar, en hoe kun je daar nú al op inspelen als financier, producent of regisseur?


Best Internet – Verslo Zinius, Litouwen

22 September, Vilnius

2016-09-23-09-13-22

Two days of digital marketing innovations, trends and best practices. Topics like An “Agency” in the company or partnership with agencies? Content marketing, how? The comfort zone damage of social media. Can brands become media channels? Customer Experience and memory marketing. Plus: The BEST INTERNET 2016 finalist presentations and awards!

My contribution was a talk on the latest European developments in online advertising, the positive role local trade oraganizations can have on development as well as some practical advice on how to get into digital marketing specifically targeted at small-to-medium sized businesses on a tight budget.


Marqeting: Digital View
7 juli 2016, Amsterdam.Knipsel

Verrassende kennissessie van Marqeting en Adcombi. Digital View is geïnitieerd om kennis te delen en te inspireren over digitale marketing en media. We hebben vooraanstaande experts uit de branche geselecteerd, om hun kennis en visie over digital te delen. Marqeting en Adcombi verzorgen het programma ‘media, advertising en technologie’. Zo benaderen we trends en ontwikkelingen op het gebied van digital vanuit verschillende perspectieven.

Mijn bijdrage was een presentatie over digitale kansen voor partijen in de vastgoed industrie, met 5 concrete aanbevelingen om meer omzet te maken met digitale technologie.


Online Tuesday, Amsterdam
14 Juni 2016

2016-06-14_21.27.41

Wat komt er na de tirannie van de klik? Kliks, views, screentime en engagement zijn voor veel merken nog steeds de belangrijkste eenheden om online succes te meten. Maar geen twee kliks zijn hetzelfde. Screentime betekent niet automatisch ook quality time. En hoe engaged zijn de mensen die met je engagen eigenlijk? Een panel van experts – waaronder Jeroen Verkroost, directeur a.i. van IAB Nederland – gaat de discussie aan met Bryan Melmed van Exponential  over “het leven na de klik”.


Adformatie: rapport en debat over digitale transformatie
19 April 2016, Amsterdam

CaptureDigitale transformatie. Wat is het precies en wat komt erbij kijken om het tot een succes te maken?

Om op deze vragen een antwoord te kunnen bieden, deed Social Embassy een uitgebreid onderzoek waarvan de resultaten zijn gepubliceerd op Slideshare en in de printuitgave van Adformatie.

Naar aanleiding van dit onderzoek organiseerde Adformatie een expert debat in Amsterdam over ‘de stand van digitale transformatie in Nederland’. Er werd een aantal stellingen voorgelegd aan een panel, bestaande uit:panel (1)

Hiske Hoogveld, digital transformation manager Unilever;
Arno Lubrun, directeur Facebook Benelux;
Sanne Drogtrop, executive interactive producer 72andSunny;
Jeroen Verkroost, directeur IAB Nederland en eigenaar Verkroost.com;
Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Nederland.

Adformatie publiceerde onder de titel “Digitale transformatie kan niet zonder leiderschap” een verslag van het debat dat via deze link te lezen is.


Nationaal Management & IT symposiumMgmt&IT
December 10th, Bussum

‘Building Digital Trust’. Blind vertrouwen dat het wel goed komt in de huidige digitale wereld lijkt niet erg verstandig. Dit congres draait om co-creatie en samenwerking. De bestaande fundamenten, technolo­gie, sturingsmechanismes, competenties en de vraagkant van IT zijn immers niet meer als voorheen…

2015-12-10 16.21.38


CDO SummitCDO Mathison
November 4th, Amsterdam.

The conference for Chief Digital Officers,
Digital Leaders and Digital Practitioners.

Hosted by the CDO club and @bethemedia
Capture


CDO Conference – October 29th, Antwerp. CDO Duval

The C-level gathering on digital transformation and insights from Chief Digital Officers and Chief Data Officers by Duval Union.

The start of the CDO Community and the place for CEO, CMO, CIO and CTO.

everybody wants to innovate, but no-one wants to change